Tuesday, December 22, 2020

Връщане по стъпките през реката на Миналото

 Ровя се назад. Връщам се по стъпките си през реката на Миналото. Смътно се виждат вече, нали Животът е еднопосочна река. Но аз помня. Макар и отдавна да е било. Стъпвам бавно и устремено през водата. Стигам до бреговете й, където се чувствах най-Себе си. В онези години, където фигурираше някой, който помогна това да се сбъдне. Поглеждам към Себе си, но не толкова към Него. Не се връщам за спомена за Него, а за Себе си. За своята Цялост и Искреност. За всичките маски, които разголваше, докато ме събличаше. За Мен самата. В днешно време, маска, ще прозвучи по един по-друг смисъл, никога обмислян от мен, признавам. Наблюдавам това момиче, като нещо непознато. Изучавам я. Сякаш е чужда. От друга Вселена дошла. Проблясват разни усещания за Нея. И думите, които се пораждат при тази дума. "Нея."  И при цялата Женственост, която струи. Поглеждам я, после поглеждам в реката и виждам отражението си. Аз ли съм, не съм ли... Замислям се къде отплуваха тези години между Сега и Тогава. Добре, че се пазят Фрагменти от моята Памет.. От моята Страст.  Осъзнавам, че някога и Памет имах като име. Осъзнавам, че някога имах много Имена. Вярвам, че ние се раждаме с повече от едно име. С всичките имена, с които ни назовават. И те и ние самите. Може би това е поредната Равносметка около края на поредната година.  А мобже би не... 

Погледът ми се отправя надалеч по лъкатушещото корито на реката на Живота и дърветата, между които тя минава. На места изглежда почти пресъхнала, а на други е толкова дълбока и буйна. Всичко със своите моменти и сезони ... Ослушвам се. Зимата пристъпва с бавни тихи стъпки, а бялата й дреха се закача по оголените клони. Оставам така за миг. Във времето, в Себе си, в промеждутъка между Есента и Зимата.  После се отправям към онова място, което ухае на топъл шоколад, канела и цитруси. Точно, както ухае Зимата. <3 

1 comment:

  1. Ако не ме лъже паметта,
    Колорадо е най-усърдна,
    в моделирането на света.
    Но независимо кога,
    дори и преди хиляди години,
    ако край нея е живял,
    човек би я познал.
    Каквото и да прави времето с нас,
    колкото и да дълбае плътта
    и по логика странна,
    да преподрежда наличното във паметта,
    почти сигурно е, че ако я търсим
    ще намерим душата човешка,
    в онези времена и по онези места,
    в които и където, любов и свобода,
    са повече полуосъзнати усещания,
    отколкото слова.

    Прекрасна, Свободна и Любяща

    ReplyDelete